Cyklistická legenda, závod Bordeaux-Paříž

V dobách, kdy ještě muži byli muži, patřil tento závod k hlavním klasikám roku. S brutálními 600 kilometry délky to byl nejdelší závod v kalendáři. Příprava na tento závod trvala závodníkům 3 měsíce a stejnou dobu jim zabralo se ze závodu vzpamatovat. První ročník závodu se datuje do roku 1891, kdy jej plně ovládli Britové. Zvítězil George Mills před dalšími dvěma krajany.

Od roku 1930 se finální úseky závodu jezdily za vodiči na motocyklech zn. Derny. V několika prvních ročnících závodu cyklisté zastavovali v “kempu” ve městě Angouleme, kde pro ně byly připraveny postele, aby si odpočinuli a lehce zdřímli.

K závodu se váže mnoho pověstí o různých podvodech a nesportovním chování. V roce 1904 byli první závodníci diskvalifikováni, protože na silnici za sebou rozsypali napínáčky. Ostatně tato specialita při závodech přetrvala až do dnešních dní:-). Jistě nejznámější historka se váže ke jménu Jacques Anquetil, který vyhrál etapák Dauphiné Libéré a vzápětí poté se letecky přesunul do Bordeaux, kde po sedmi hodinách stanul na startu závodu, který posléze také vyhrál.

V roce 1986 od pořádání závodu odstoupil výrobce motocyklu Derny a závod tím ztratil na svém lesku. Po tři další roky se závod ještě jakžtakž konal, ale ročník 1988, v němž zvítězil Jean-Francois Rault, byl tím posledním.

Je to zkrátka příliš dlouhé a náročné pro současnou cyklistiku.

Autor článku: Adam Schneeberger – Mountainbike.cz
Zdroj: magazín Cycle Sport

You may also like...