TEST – Léto s UST plášti GEAX Argo a Mezcal

Zhruba na konci července dorazila do redakčního P.O. boxu zásilka s bezdušovými UST plášťi GEAX, konkrétně modely Argo a Mezcal. Byly podrobeny nekompromisnímu nasazení ve všech podmínkách, které letošní léto pro bajkery připravilo. V jakém světle se tyto dva naprosto odlišné modely ukázaly?

Značka Geax, patřící pod křídla italské Vittorie, se stala pojmem ve světě horských kol. Její výrobky vozí mnoho předních světových týmů, v sezóně 2004 například italský Scott International Team, KTM International Team nebo francouzský Team Cube. Stále častěji se s nimi můžeme setkat i na domácí půdě, a tak jsme byli na osobní zkušenosti s pneu Geax velice zvědaví.

Montáž

Test probíhal na bicyklech osazených koly Mavic CrossRoc a jejich letošním nástupcem Mavic Crossland. Zároveň jsme provedli zkušební nasazení i provoz na ráfcích DT Swiss XR 4.1d. Ve všech případech probíhala montáž bez problémů. Při dodržení výrobcem stanovených postupů šly oba modely plášťů nazout lehce bez použití nářadí a k huštění stačila běžná ruční pumpička, což u předchozího obutí Michelin Comp S nebylo možné. Pneumatiky nebylo nutno během testovacích 3 týdnů dohušťovat.

Parametry

GEAX Mezcal Argo
Vzorek
Rozměry 26 x 1.90″ 26 x 2.00″
Váha 680 g 740 g
Patka skládací Aramid skládací Kevlar
Doporučená MOC (vč. DPH) 1.100 Kč 1.100 Kč

Jízdní vlastnosti

Plášť Geax Argo
Výkon v terénu
Valivý odpor
Celkový dojem
Verdikt Typický uživatel nevnímá vzorek na plášti jako psychickou brzdu a od obutí očekává především špičkové chování v terénu.

Pláště Argo jsou typické svým agresivním vzorkem a již na první pohled je patrné jejich určení spíše do těžšího terénu. Ale nezklamou ani při jízdě po tvrdých površích. Vyšší valivý odpor na asfaltu je kompenzován výbornými záběrovými i brzdnými vlastnostmi v náročnějších podmínkách. Váha 740 g nevybočuje z hodnot bežných u bezdušových plášťů, dušová verze má gramů 490. Šířka 2,0″ zvyšuje pohodlí jízdy a ostré boční výstupky jistotu v terénu. Až v extrémním jílovitém terénu jsme narazili na hranici možností tohoto pláště, řídký dezén (sem tam špunt) se zanesl a hůře vedl.

Odolnost vůči průrazům se ukázala jako dostatečná, přes 500 kilometrů včetně závodního nasazení jsme absolvovali bez defektu. Opotřebení pláště je příslibem dlouhé životnosti, cena podle našeho názoru koresponduje s nabízenými vlastnostmi.


Plášť Geax Mezcal
Výkon v terénu
Valivý odpor
Celkový dojem
Verdikt Rychlý plášť s atraktivním designem a nízkým valivým odporem, vhodný především do sucha.

Kdo preferuje rychlé pneu s rozměrem 1,9″, má příležitost v modelu Mezcal. Jsou vhodnou alternativou k Hutchinson Python či Continental Twister. Jedná se o pneu ryze určenou pro tvrdé, rychlé a suché povrchy. Jejich obutí na maraton Pahorkáč se ukázalo jako skvělý tah. Guma jistě vede a skvěle brzdí na suchých površích, ovšem v bahnitých pasážích ztrácí. Dochází k zalepení jemného vzorku a jízda vyžaduje zručnou pilotáž.

Geax Mezcal je vhodnou gumou pro závodníky, kteří preferují rychlost nad pohodlím. Umím si ji představit jako obutí vhodné na tráť právě proběhlého olympijského klání v Athénách. Při huštění na 3 atmosféry jsme nezaznamenali defekt.

Geax Mezcal - 100_
0003
Geax Mezcal - 100_
0006
Geax Mezcal - 100_
0007
Geax Mezcal - 100_
0011

Geax Mezcal - 100_
0010
101_0188

Za zapůjčení plášťů do testu děkujeme zástupci značky Geax na českém trhu, firmě KASTAR Žďár nad Sázavou.

You may also like...