Kurýřina v Praze

Speciálně v zimních měsících při procházkách Prahou vídám „mesíky, poslíčky, kurýry“, zkrátka borce roztodivných vizáží, tvarů a velikostí na strojích opravdu nevídaných, kteří na svých bedrech vláčejí neforemné vaky na hony vzdálené mému Camelu:-).

Asi má každý vyzkoušené to své, proletí mi hlavou, ale když míjím borce bez čepice v šusťákovce a teniskách při teplotě kolem -5 C, zkouším se na chvíli vžít do jeho asi husí kůže. Je mi jasné, že takto vyzbrojen bych si pojezdil den a poté strávil libových 14 dní s antibiotiky kořeněných punkcemi dutin. Jak se tedy věc ve skutečnosti má? Napadlo mě oslovit kamaráda kurýra Petra Novotného, se kterým jsme se potkali na bikových závodech.

Petře, co vozíš při teplotách hodně pod bodem mrazu?

Užívám spodní prádlo od Progresu… a přes to jenom mikrofleece mikinu, kalhoty (čapáky) z Windstoperu a z toho samého materiálu i bundu, rukavice a nově i kuklu od Northwavu. Asi nejdůležitější je mít dobrý návleky, když je hodně vody tak jedině neoprenový, jinak klasický zateplený (nevím značku ani matroš)…samozřejmě že když celý den prší nebo sněží, tak návleky nevydrží, tudíž už mám doma připravený „fén“ a rychlý sušení (tretry, návleky, rukavice).

A co děláme když je hodně velká zima a není zrovna moc práce, dá se zajet někam ohřát (kamarádi v obchodech, větrací šachty od Metra nebo velkých budov – kina, divadla atd.) Nebo se de do hospody, ale z tý se většinou leze hodně špatně:-)!

Jak je to s materiálem do práce (bike, hadry apod.)?

Ke kolu bych napsal akorát že máme každý svoje, tudíž opravy a náklady s tím spojené si každý hradí sám, prakticky neexistuje mít „zimáka“ takže menší úpravy v případě sněhu a mrazu musí být, např. mazání lanek – vazelína & olej, to je asi můj nejčastější problém, ještě přesmyk – ten prakticky přestane fungovat (nemám celoblatníky), pneumatiky jsou už menší zlo, ale stejně když je hodně sněhu tak dám na zadní kolo hrubší a širší pneumatiku (Schwalbe Jimmy 26 x 2,1).

Rám Author Modus 01 Ráfky Rigida OSB
Vidlice RS Judy SL s cca. 60.000 km Pláště Ritchey Speedmax/Hutchinson Python
Šaltr/Řazení Alivio/Acera Představec Ritchey Comp
Přesmyk Sachs:-) Řidítka Ritchey
Převodník Deore Střed Kinex
Brzdy Ritchey – V brake Sedlovka KHS
Náby STX/LX Sedlo Selle Italia
Kazeta HG 50/8 kolo Řetěz HG 30
Dráty Marek/černý Váha ?

Author Modus - kurýr tunning

Kolik denně natočíš km?

Kolik tak najezdím? No je to stejný jako v letních měsících, běžně když jsem v praci od 9-17 hod. tak od 60 do 90 km, ale jsou i dny, kdy jdu přes 100 km.

Co šoféři v PZE, přijde mi to dost jako „bitva o přežití“?

Občas je to fakt hustota, ale už máme najetý svoje trasy a docela to jde. Hlavním dopravním pravidlem je můj vlastní pud sebezáchovy.

Díky za interview a ať se daří.

You may also like...