Michelin představil novou technologii Reinforced
V poslední době stále populárnější enduro a freeride ježdění vyžaduje pláště, na které se můžete spolehnout v každé situaci. Výrobci reagují na tuto potřebu jak rozšiřováním sortimentu, tak vylepšováním technologií MTB obutí. Poslední novinkou je systém zvýšené ochrany proti defektům Reinforced, se kterým přišel světový gigant Michelin.
Tato technologie přináší zvýšení poštu vrstev běhounu na 4 po obvodu a 3 po stranách, což by mělo přinést o 50% větší odolnost. Speciální ochranný pás je i v místě kontaktu pláště s ráfkem. Inspiraci našel výrobce u motokrosových pneumatik, kde se podobný systém používá už od 80. let.
Vlevo motokrosová pneu, vpravo MTB
Reinforced v praxi
Tento systém je v tuto chvíli použit na pláštích řady Mountain v šíři od 2,3 do 2,5". Michelin stanovil tři základní řady podle typu terénu:
- Dry2 – vhodný na suché povrchy, plášť má vzorek s minimálním valivým odporem
- A.T. – univerzální plášť na všechny povrchy
- X´Trem – určen do těžkých podmínek a kamenitého terénu
Každý plášť má své přesné určení:
Použití | Suchý povrch | Univerzální | Kamenitý těžký terén |
Enduro | Mountain Dry2 2,3" – Reinforced | Mountain A.T. 2,35" – Reinforced | Mountain X´Trem 2,5" – Reinforced, Dual Compound |
Lehké enduro | Mountain Dry2 2,15" | Mountain A.T. 2,2" Mountain A.T. 2,2" – Dual Compound |
Mountain X´Trem 2,2" – Dual Compound |
Mountain X´Trem
Verze v šíři 2,5" využívá Reinforced i Dual Compound (použití dvou odlišných směsí). Vzorek je inspirován DH obutím, poskytuje optimální přilnavost i efektivní brzdné vlastnosti. Větší mezery zvyšují samočistící schopnosti pláště.
Mountain A.T.
Univerzálnost tohoto pláště je daná hustším vzorkem v porovnání s verzí X´Trem, Dual Compound směs 60 TPI poskytuje vynikající přilnavost na všech typech povrchu a zároveň slušnou životnost.
Mountain Dry2
Specialista na suché a tvrdé povrchy, ještě hustší a nižší vzorek má minimální valivý odpor.
Správná montáž
Všechny pláště řady Mountain mají směrový dezén, proto se na přední a zadní kolo montují opačně. Výjimkou je DH použití, kdy je u obou kol preferován pouze brzdný účinek a i na zadek se montuje ve stejném směru jako pneu přední.
Označení směru je na boku pláště.