Rock Shox Reba 2009 – nenápadná revoluce
Oblíbená sportovně závodní vidlice pro XC a maratony, Rock Shox Reba, se pro rok 2009 dočká kompletního přepracování. Zachována nebo snížena bude už tak příznívá hmotnost, zvětší se ale zdvih a budou použity některé technologie z top modelu SID.
Klíčové vlastnosti nové Reby:
- stejná nebo nižší hmotnost, než u stávajících modelů
- větší tuhost
- možnost větších zdvihů
Top model REBA TEAM
Nová vidlice pracuje se zdvihem až 120mm díky systému Long Travel Dual Air, který přináší i větší linearitu chodu. Volitelně může být vidlice vybavena novou pevnou osou Maxle Lite s redukovanou hmotností ze 134 na 84 gramů.
Pevná osa Maxle Lite
Z modelu SID přebírá vidlice jednak Power Bulges zpevnění v oblasti kluzných pouzder a u nejvyššího modelu TEAM i Black Box Motion Control, který je narozdíl od klasického provedení vyroben převážně z titanu a používá Dual Flow odskok a kompresi, zlepšil se i vzhled a ovladatelnost "knoflíků".
Motion Control – uzavírání na korunce
Vyráběné verze vidlice Reba
Rock Shox zůstává věrný tradičnímu dělení na tři řady:
- Reba SL
- tlumeni Motion Control – interní
- zdvih 80/100/120mm
- zavírání z korunky nebo Pushloc/Poploc
- verze Disc nebo v-brake
- barva černá, bílá nebo stříbrná
- ve verzi 26 nebo 29"
- cca 1825g
- Reba RACE
- tlumeni Motion Control
- zdvih 80/100/120mm
- zavírání z korunky nebo Pushloc/Poploc
- verze Disc nebo v-brake
- barva černá, bílá nebo stříbrná
- ve verzi 26 nebo 29"
- Reba TEAM
- tlumeni Black Motion Control
- zdvih 80/100/120mm
- zavírání z korunky nebo Pushloc/Poploc
- verze Disc nebo v-brake
- barva černá, bílá nebo stříbrná
- ve verzi 26 nebo 29"
- cca 1610g
Detail levé nohy vidlice
Stávající model Reby má spoustu příznivců a proslul jak svoji tuhostí, tak odolností a dlouhou životností., takže je rozhodně na co navazovat. Na druhou stranu ale není vývojový skok tak veliký, jako byl u modelu SID, takže současní majitelé Reby asi nemají důvod přemýšlet o výměně, stejně tak podle mě nikdo neudělá chybu zakoupením verze 2008.