TEST – Léto s UST plášti GEAX Argo a Mezcal
Zhruba na konci července dorazila do redakčního P.O. boxu zásilka s bezdušovými UST plášťi GEAX, konkrétně modely Argo a Mezcal. Byly podrobeny nekompromisnímu nasazení ve všech podmínkách, které letošní léto pro bajkery připravilo. V jakém světle se tyto dva naprosto odlišné modely ukázaly?
Značka Geax, patřící pod křídla italské Vittorie, se stala pojmem ve světě horských kol. Její výrobky vozí mnoho předních světových týmů, v sezóně 2004 například italský Scott International Team, KTM International Team nebo francouzský Team Cube. Stále častěji se s nimi můžeme setkat i na domácí půdě, a tak jsme byli na osobní zkušenosti s pneu Geax velice zvědaví.
Montáž
Test probíhal na bicyklech osazených koly Mavic CrossRoc a jejich letošním nástupcem Mavic Crossland. Zároveň jsme provedli zkušební nasazení i provoz na ráfcích DT Swiss XR 4.1d. Ve všech případech probíhala montáž bez problémů. Při dodržení výrobcem stanovených postupů šly oba modely plášťů nazout lehce bez použití nářadí a k huštění stačila běžná ruční pumpička, což u předchozího obutí Michelin Comp S nebylo možné. Pneumatiky nebylo nutno během testovacích 3 týdnů dohušťovat.
Parametry
GEAX | Mezcal | Argo |
Vzorek | ||
Rozměry | 26 x 1.90″ | 26 x 2.00″ |
Váha | 680 g | 740 g |
Patka | skládací Aramid | skládací Kevlar |
Doporučená MOC (vč. DPH) | 1.100 Kč | 1.100 Kč |
Jízdní vlastnosti
Plášť | Geax Argo |
Výkon v terénu | |
Valivý odpor | |
Celkový dojem | |
Verdikt | Typický uživatel nevnímá vzorek na plášti jako psychickou brzdu a od obutí očekává především špičkové chování v terénu. |
Pláště Argo jsou typické svým agresivním vzorkem a již na první pohled je patrné jejich určení spíše do těžšího terénu. Ale nezklamou ani při jízdě po tvrdých površích. Vyšší valivý odpor na asfaltu je kompenzován výbornými záběrovými i brzdnými vlastnostmi v náročnějších podmínkách. Váha 740 g nevybočuje z hodnot bežných u bezdušových plášťů, dušová verze má gramů 490. Šířka 2,0″ zvyšuje pohodlí jízdy a ostré boční výstupky jistotu v terénu. Až v extrémním jílovitém terénu jsme narazili na hranici možností tohoto pláště, řídký dezén (sem tam špunt) se zanesl a hůře vedl.
Odolnost vůči průrazům se ukázala jako dostatečná, přes 500 kilometrů včetně závodního nasazení jsme absolvovali bez defektu. Opotřebení pláště je příslibem dlouhé životnosti, cena podle našeho názoru koresponduje s nabízenými vlastnostmi.
Plášť | Geax Mezcal |
Výkon v terénu | |
Valivý odpor | |
Celkový dojem | |
Verdikt | Rychlý plášť s atraktivním designem a nízkým valivým odporem, vhodný především do sucha. |
Kdo preferuje rychlé pneu s rozměrem 1,9″, má příležitost v modelu Mezcal. Jsou vhodnou alternativou k Hutchinson Python či Continental Twister. Jedná se o pneu ryze určenou pro tvrdé, rychlé a suché povrchy. Jejich obutí na maraton Pahorkáč se ukázalo jako skvělý tah. Guma jistě vede a skvěle brzdí na suchých površích, ovšem v bahnitých pasážích ztrácí. Dochází k zalepení jemného vzorku a jízda vyžaduje zručnou pilotáž.
Geax Mezcal je vhodnou gumou pro závodníky, kteří preferují rychlost nad pohodlím. Umím si ji představit jako obutí vhodné na tráť právě proběhlého olympijského klání v Athénách. Při huštění na 3 atmosféry jsme nezaznamenali defekt.
Za zapůjčení plášťů do testu děkujeme zástupci značky Geax na českém trhu, firmě KASTAR Žďár nad Sázavou.