Italská značka Torpado je pro většinu z nás nejspíše neznámým pojmem, přestože se na kolech objevuje více než sto let. Osobně jsme se měli možnost seznámit se se silničním modelem Dominio, osazeném sadou Ultegra.
Název Torpado nemá nic společného s vojenským materiálem, vznikl jednoduchým spojením jména zakladatele firmy a města Padov, ze kterého rodina pocházela. Značka patří ke klasice zlatého věku italské cyklistiky v 50. a 60. letech minulého století, zároveň má co nabídnout i v současnosti. Desítky modelů od dětských kol po celoodpružené modely pokrývají téměř všechny kategorie s výjimkou těch nejluxusnějších silničních, které spadají pod koncernovou spřízněnou značku Fondriest.
Aby těch jmen nebylo málo, je potřeba zmínit ješte speciální řadu kol 4US určenou pro americký trh.
Torpado Dominio Ultegra
Celokarbonový rám použitý na tomto stroji stojí v hierarchii firmy na nejvyšším místě, ale dodává se ve dvou variantách. Modro-bíle lakovaná varianta se dodává pod názvem Celeste osazená výhradně sadou Dura Ace. Nižší komponenty nese rám v barevné variantě karbon – modrá, volitelné sady jsou Ultegra a 105 od "japonců", Rival od SRAMU nebo Veloce z domácí kuchyně.
První seznámení s novým koněm
Design je záležitostí čistě subjektivní, zde výrobce sází kombinaci elegantních tvarů a ostrých linií, světlemodrá barva (nebo volitelně červená) je kombinována s čirým lakem karbonové struktury a bílými, nebo černými nápisy. Nenajdeme žádné výstřelky v podobě složitých barevných přechodů, do černé je sladěno i sedlo a omotávka.
Jednoduchý, ale elegantní vzhled
Komponentové osazení tvoří stará dobrá desítková Ultegra 6600 v kombinaci s kompakt klikami FC-R700, které stojí mezi řadami Ultegra a Dura Ace. Továrně dodávaná kola WH-R560 překvapí efektním vzhledem i poměrem kvality a ceny, přesto jsou v porovnání s úrovní rámu a sady asi prvních adeptem na budoucí tuning kola v případě plánu závodního nasazení. Představec, řidítka i sedlovka v nezbytném karbonovém provední pocházejí od firmy FSA, pohodlné sedlo C2 Gel Trans Am dodala Selle Italia, pláště taktéž italská Vittoria.
Celek působí sladěným dojmem, nic nechybí ani nepřebývá
Monokok rám zhotovený z karbonu 12K využívá různou tloušťku stěn pro dosažení optimální kombinace tuhosti, pohodlí a hmotnosti. Výrazná profilace zadní monostay stavby slibuje slušné pohlcování vibrací, podrobnosti a více zkušeností přinese až dlouhodobější používání.
Monostay konstrukce zadní stavby
Výrazná profilace zadní stavby
Hmotnost kola bez pedálů se pohybuje v tovární konfiguraci a nejmenší dodávané velikosti 44 na úrovni 7,7 kg, jízdní vlastnosti přiblížíme po skončení probíhajícího dlouhodobého testu stroje.
Do České Republiky dováží tuto značku firma Kolokrám.cz, objevovat se začíná i v dobrých kamenných cykloobchodech.
Zobrazit fotogalerii |