Transalp Tour z pohledu bafíka – den 1 až 4

Silniční etapák Jeantex Transalp Tour byl mojí premiérou na vícedenní cyklistické akci, i když jsem se zúčastnil jenom jako doprovod dvojice Jakub SvobodaVáclav Bradna neboli tým Kolokrám.cz – Kooperativa.

Přesun do místa startu proběhl hladce – až na jednu pokutu za rychlost 15 kilometrů před Oberammergau. Perfektní označení usnadňovalo orientaci po jednotlivých místech souvisejících se závodem. Zázemí ve všech cílových městech tvořil většinou Transalp Camp (= tělocvična nebo hala na přespání + základní sociální vybavení) a Pasta Party stan (kde probíhalo kromě jídla i denní vyhlašování výsledků).

Prezentace k závodu byla zvládnutá poměrně dobře, přesto se utvořila neuvěřitelná fronta. V ní byl čas vymyslet vhodnou taktiku ubytování. Účastníci měli "v ceně zájezdu" 550 € za jednoho kromě běžných služeb souvisejících se závodem (značení trasy, výsledky apod…) denní vstup na pasta party. Ubytování v tělocvičně se snídaní bylo za příplatek 120 €. Nakonec jsme zvolili individuální ubytování po penzionech (kupodivu vždy jsme ubytování přímo v místě cíle sehnali za 25 – 45 €).

1. etapa – Oberammergau – Sölden

Řazení na start probíhalo do několika vln podle startovních čísel, v 10:00 se tisícihlavý dav dal do pohybu za zaváděcím vozem. 141 kilometrů s relativně příznivým profilem (i když převýšení 2440 metrů bylo na uvítanou docela dost), nejvyšší bod Hahntennjoch s 1894 m.n.m. My jako doprovod jsme zvolili přesun do cílového Söldenu, odkud jsme se po zajištění ubytování vrátili asi 30 km proti směru závodu za město Oetz podat bidony. Zde jsme potkali "konkurenčního" bafíka Poldu čekajícího na svůj tým tvořený Davidem Klímou a Liborem Matouškem.

Kolokrám – Kooperativa skončil s časem 4:27 na 21. místě.

Postřehy z 1. dne:

  • neuvěřitelně jedoucí duo Lada KozlíkováPeter "Zigi" Cirkl, kterí svůj tým Hrinkow – Dukla přivezli po 4 hodinách a 18 minutách na 1. místě v kategorii mixů
  • Bergfeuer = zajímavá věc, kdy po setmění se na všech viditelných vrcholcích rozsvítí světla – nevím, jestli horolezci nebo prodlužovák
  • běhání po značených běžeckých trasách může skončit lezením po skále a převýšením 450 m  na 15 km 🙂

2006-Transalp-Road-005 2006-Transalp-Road-007 2006-Transalp-Road-008 2006-Transalp-Road-009 2006-Transalp-Road-012 2006-Transalp-Road-016 2006-Transalp-Road-017 2006-Transalp-Road-0182006-Transalp-Road-019 2006-Transalp-Road-020 2006-Transalp-Road-022 2006-Transalp-Road-028 2006-Transalp-Road-045 2006-Transalp-Road-051 2006-Transalp-Road-057 2006-Transalp-Road-061 2006-Transalp-Road-063 2006-Transalp-Road-065 2006-Transalp-Road-068 2006-Transalp-Road-071 2006-Transalp-Road-079 2006-Transalp-Road-080 2006-Transalp-Road-086 2006-Transalp-Road-089 2006-Transalp-Road-093 2006-Transalp-Road-097 2006-Transalp-Road-098 2006-Transalp-Road-100 2006-Transalp-Road-103 2006-Transalp-Road-104 2006-Transalp-Road-105 2006-Transalp-Road-106 2006-Transalp-Road-109 2006-Transalp-Road-110 2006-Transalp-Road-114 2006-Transalp-Road-115 2006-Transalp-Road-117 2006-Transalp-Road-118 2006-Transalp-Road-124 2006-Transalp-Road-126 2006-Transalp-Road-131 2006-Transalp-Road-133 2006-Transalp-Road-138

2. etapa – Sölden – Brixen

Start v 9:00, 126 kilometrů, 3216 nastoupaných metrů a hlavně dva zabijácké průsmyky Timmelsjoch (2509 m.n.m.) a Jaufenpass (2094). Autem se jelo prvních 25 kilometrů od startu na vrchol prvního kopce docela příjemně, závodníkům jsem však nic nezáviděl. Na Timmelsjochu klasicky mlha, teplota kolem 13 stupňů. Z ní se objevovali jezdci jednotlivě nebo ve dvojicích, mezery byly minutové. Podali jsme bidony a pokračovali se závodníky, uzavírky trasy měly být hodinu po průjezdu prvního, ale zde se zatím nic nekonalo.

Po 30 kilometrovém sjezdu ukazoval teploměr 30 stupňů, silnice se okamžitě zlomila opět nahoru na Jaufenpass. 20 kilometrů do kopce a zbytek až do cíle vedl směrem dolů (až na dvě stojky, které v profilu chyběly a nikdo s nimi moc nepočítal). Jelo se rychle, ve skupině, poblíž které jsme se motali i my v autě. Večer dorazil zbytek doprovodu v podobě lékaře a sympatické masérky, kromě obvyklých podpůrných prostředků došlo i na několik piv.

Čas našich 4:21, 12. místo v etapě

Postřehy z 2. dne:

  • po stížnostech ostatních závodníků (zejména dvou "anabolických" bratrů s přezdívkou Lejktaři) u ředitele závodu jsme se rozhodli nedělat doprovodné vozidlo, ale pouze čekat na dohodnutých místech s bidony
  • teplotní rozdíl během jedné etapy 22 stupňů (Timmeljoch 13, Brixen 35)
  • když jste v Itálii a ta vyhraje zápas, může být i fotbal docela zábavný

2006-Transalp-Road-139 2006-Transalp-Road-143 2006-Transalp-Road-144 2006-Transalp-Road-145 2006-Transalp-Road-147 2006-Transalp-Road-148 2006-Transalp-Road-149 2006-Transalp-Road-150 2006-Transalp-Road-152 2006-Transalp-Road-153 2006-Transalp-Road-155 2006-Transalp-Road-161 2006-Transalp-Road-162 2006-Transalp-Road-165 2006-Transalp-Road-167 2006-Transalp-Road-168 2006-Transalp-Road-169 2006-Transalp-Road-171 2006-Transalp-Road-174 2006-Transalp-Road-177 2006-Transalp-Road-180 2006-Transalp-Road-183 2006-Transalp-Road-191 2006-Transalp-Road-195 2006-Transalp-Road-197 2006-Transalp-Road-199 2006-Transalp-Road-204 2006-Transalp-Road-206 2006-Transalp-Road-208 2006-Transalp-Road-211 2006-Transalp-Road-214 2006-Transalp-Road-218 2006-Transalp-Road-308 2006-Transalp-Road-315 2006-Transalp-Road-322 2006-Transalp-Road-325 2006-Transalp-Road-328 2006-Transalp-Road-330 2006-Transalp-Road-332 2006-Transalp-Road-346 2006-Transalp-Road-353 2006-Transalp-Road-354 2006-Transalp-Road-357 2006-Transalp-Road-358 2006-Transalp-Road-359 2006-Transalp-Road-360 2006-Transalp-Road-363 2006-Transalp-Road-364

3. etapa – Brixen – St. Vigil

Nejkratší, 90,6 kilometrů dlouhá, převýšení 3180 metrů. Táhlé a houpavé 35 kilometrové stoupání na Würzjoch (1987) hned po startu vypadalo příjemněji než včerejší stojka. Nahoře se objevil Jakub Svoboda ihned za vedoucími jezdci, také se důsledně začaly dodržovat uzavírky trasy, takže jsme nahoře měli hodinu času na focení, podařil se i takový úlovek jako Martin Würz na Würzjochu 🙂

Naprostý kolaps dopravy před cílem komplikoval shánění bydlení, vše ale opět klaplo a do pasta stanu na večeři jsme to měli kolem 200 metrů.

Pořadí v etapě bylo 11. místo, čas 3:40

Postřehy ze 3. dne:

  • neuvěřitelně jedoucí duo 🙂 – vážně, výkony Lady v těchto kopcích…
  • je možné, že občerstvení v cíli neboli pasta party zajišťuje každé město samo nebo podle sebe – zatím nejlepší jídlo nabídl St. Vigil – těstoviny podle svého výběru, salát, pivo, nealko a grilované kuře jako bonus bylo fakt v pohodě
  • neuvěřitelné vedro a dusno, teplota v 8 večer kolem 28 stupňů zvyšovala spotřebu piva

2006-Transalp-Road-367 2006-Transalp-Road-372 2006-Transalp-Road-374 2006-Transalp-Road-376 2006-Transalp-Road-377 2006-Transalp-Road-380 2006-Transalp-Road-382 2006-Transalp-Road-385 2006-Transalp-Road-386 2006-Transalp-Road-391 2006-Transalp-Road-399 2006-Transalp-Road-401 2006-Transalp-Road-403 2006-Transalp-Road-405 2006-Transalp-Road-407 2006-Transalp-Road-409 2006-Transalp-Road-410 2006-Transalp-Road-416 2006-Transalp-Road-421 2006-Transalp-Road-423 2006-Transalp-Road-424 2006-Transalp-Road-425 2006-Transalp-Road-428 2006-Transalp-Road-431 2006-Transalp-Road-439 2006-Transalp-Road-441 2006-Transalp-Road-448 2006-Transalp-Road-451 2006-Transalp-Road-453 2006-Transalp-Road-456 2006-Transalp-Road-460 2006-Transalp-Road-461 2006-Transalp-Road-463 2006-Transalp-Road-470 2006-Transalp-Road-477 2006-Transalp-Road-490 2006-Transalp-Road-504 2006-Transalp-Road-517 2006-Transalp-Road-520 2006-Transalp-Road-527 2006-Transalp-Road-533 2006-Transalp-Road-534 2006-Transalp-Road-536 2006-Transalp-Road-538 2006-Transalp-Road-541 2006-Transalp-Road-542 2006-Transalp-Road-549 2006-Transalp-Road-550 2006-Transalp-Road-553 2006-Transalp-Road-555 2006-Transalp-Road-563

You may also like...