Spojení značek AGang a Author
Kola s označením Author Gang se poprvé v naší nabídce objevila v roce 2002. S postupným rozšiřováním jednotlivých modelových řad jsme dospěli k názoru, že by bylo dobré utvořit samostatnou kolekci kol. V roce 2010 jsme proto představili koncept AGang jako solitérní cyklistickou značku. První kolekce tehdy čítala 23 původních i nových modelů.
Za uplynulých 5 let se u AGanga mnohé podařilo.
Úspěchem bylo především vybudování silného vývojového produktového centra v čele s Jaromírem Spěšným. Jeho zkušenosti jezdce, technické znalosti a pracovitost byly vždy motorem celého AGanga. Druhou devizou byla spolupráce s Janem Mocňákem, dvorním designérem kol AGang a tvůrcem všech propagačních a informativních materiálů s AGangem spojených.
Podařilo se nám pojení pozitivních faktorů u AGanga a Authora. Tedy zejména koncepty celoodpružených kol Cult, Ninja a nyní hlavně Patriot. V roce 2014 Author poprvé přebírá Patriot platformu pro vlastní modely Epoque. Toto vše vznikalo ve vývojové a testovací „dílně“ označované jako AGang Laboratory. Zkráceně AG Lab. Velkou zásluhu na efektivním a zdárném fungování AG lab má i spolupráce s Technickou Univerzitou v Liberci.
Rozhodli jsme se proto od roku 2015 plně se soustředit na podporu AG Lab a implementovat úspěšné projekty pod křídla mateřského Authora odkud AGang vyšel. S potěšením můžeme oznámit, že spolupráce s původním tvůrčím týmem AGangu nekončí, naopak získává tímto novou dynamiku a intenzitu. Spojení toho nejlepšího z obou značek povede k ještě silnějšímu produktovému i lidskému zázemí Authora.
Mimo celoodpružené modely, BMX a Freestyle MTB jsme využili ověřené a kladně hodnocené rámové technologie a geometrie u kol Gangsta, Nikita, Capo a Angel. Výsledkem je inovovaná rámová řada všech úvodních 24“, 26“, 27.5“, 29“ a ASL modelů Author. Patriot, Ninja, Exe, Pimp a nově i Su-Mo, u kterých jsou užívány AG Lab technologie, ponesou označení „AG Lab“, nyní již pod značkou Author.
Dobrou zprávou je i zpřehlednění nabídky kol. Celkové množství 125 modelů se tímto redukuje na 92. V nabídce se tedy zákazník nyní lépe orientuje.
Jeden svět, jedna značka, jeden vývoj. Author.
Jaromír Spěšný